S pohádkou "O Smolíčkovi" jsme se seznámili prostřednictvím cvičeného příběhu. Učili jsme se písničky, hráli sluchové a pohybové hry. Společně také tvořili tematickou výtvarnou práci na výstavu. Hráli jsme vytvořenou hru s figurkami, pracovali s nahrávacím tlačítkem a procvičovali jsme umístění předmětů dle návodu a orientaci v prostoru. Stavěli jsme různá obydlí pro jeskyňky a Smolíčka z kostek i přírodnin. V průběhu tématu jsme se zaměřovali na emoce samotných postav v příběhu. Pracovali jsme i se svými emocemi, vysvětlovali si, jak je můžeme vyjádřit a jak je vnímá naše okolí. Pro mlsouna Smolíčka jsme upekli tyčinky z listového těsta, které všem chutnaly. Jeden z cílů pohádky "O Kohoutkovi a slepičce" byl, aby se děti naučily držet slovo a dělit se - rozdělit se o ovocnou svačinu tak, aby na všechny vyšlo a nebyli jsme lakomí jako kohoutek. Netradiční aktivitou byla příprava šátků a batikování, zkoumání peří různých ptáků
a vyhledávání/prohlížení fotografií pořízených digitálním mikroskopem propojeným s tabletem.
Commentaires